דברו איתנו
דברו איתנו

שנדבר?

להירשם ללימודים זו החלטה לא פשוטה, אבל להתייעץ איתנו - פשוט ממש.

    הרשמה לניוזלטר
    הרשמה לניוזלטר

    רוצים לקבל עידכונים?

    הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

      תכנית רמון ספייסלאב

      רכז התוכנית: בועז הדס

      תכנית רמון ספייסקלאב הינה תכנית חינוכית מטעם "קרן רמון" אשר נוסדה ב 2009 לזכרם של אילן ואסף רמון. התוכנית מיבמהלך התכנית עובדים התלמידים על משימות שונות, כאשר העיקרית ביניהן היא תכנון ניסוי מדעי ושליחתו לתחנת החלל הבינלאומית. תכנית זו אשר מתקיימת השנה (תשע"ח) ב-31 בתי ספר בלבד ברחבי הארץ, עושה שימוש בעולם החלל על מנת לאפשר לתלמידים להתמחות בתחומי STEM (מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה), ולפתח כישורים הכרחיים למאה ה-21 כמו למידה עצמאית, עבודה בצוות, יכולת תכנון פרוייקטים, עמידה מול קהל, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, יכולת סינון מידע ועוד.

      תכנית רמון ספייסלאב הינה תוכנית דו שנתית (שעתיים שבועיות במהלך שנות הלימודים בכיתות ט' ו-י')*  ומתבססת על "למידה מבוססת פרויקטים" (PBL). במהלך התכנית התלמידים מתמודדים עם 8 משימות שונות, אשר קרויות על שם האסטרונאוטים בצוות המעבורת קולומביה STS-107.

      בשנה הראשונה לתכנית התלמידים לומדים על עקרונות התכנית ומתנסים בשלוש משימות שונות. בשנה השניה מתחילים התלמידים לעבוד על המשימה העיקרית הקרויה על שם אילן רמון – תכנון ניסוי ושליחתו לחלל, בתנאים של מיקרוגרביטציה. משימה זו מסתיימת באירוע שיא בשבוע החלל הישראלי המתקיים בסוף ינואר, ובמהלכו מגיעים התלמידים מכל בתי הספר ומציגים את הניסויים שלהם בפני קהלים שונים, וביניהם אסטרונאוטים ובכירים מנאס"א, בכירים מסוכנויות החלל בעולם, מתעשיית החלל ומחייל האויר הישראלי ועוד. בסוף האירוע נבחרים שלושה ניסויים מבין כלל הניסויים המתחרים, אשר זוכים להישלח לתחנת החלל הבינלאומית.

      מלבד משימת רמון העיקרית, בשנה השנייה עובדים התלמידים על ארבע משימות נוספות, אשר עוסקות בפיתוח תשתיות עבור מושבות חלל במאדים.

      * התוכנית תתקיים השנה עבור תלמידי כיתות י' בלבד.

      לקריאת הניוזלטר של התכנית לחצו כאן

      קישור לתכנית: תוכנית רמון ספייסלאב

      לבקשה להשתתפות בתכנית בשנת הלימודים הבאה, לחצו כאן

      נגישות